Rond punt Pietje Pek.jpg

Geplande infrastructuurwerken N466 (Deinsesteenweg)



Lees meer in ons uitgebreid dossier!

 

Gent kleurt in zijn mobiliteitsplan de N466 in als ‘Hoofdvrachtroute’ dit terwijl OOSTERWEEL voor véél bijkomend vrachtverkeer zal zorgen.

Dit gebeurt ten voordele van de EXPO-E40 aansluiting en ondanks de doorgang door woongebied in Drongen!

Van de ontwikkeling van de BOSTOEN-site wordt handig gebruik gemaakt om de verkeerscapaciteit van de N466 te verhogen met een groot rond punt aan R4 en insleuven van de Deinsesteenweg onder rond punt Pietje Pek, en wat volgt ?

Tegelijk volgt een opschaling van het oprittencomplex E40.

 Gevolg : meer geluidshinder,  meer fijn stof…

Via de links bij de foto krijgt u toegang tot de uitgebreide dossiers.

Hieronder vindt u uittreksels uit het mobiliteitsplan van de Stad Gent die aantonen wat de plannen zijn voor de N466: