De toekomst van de N466 (Deinsesteenweg)
Waarom een herinrichting van de N466 ?
De N466 is voor (vracht)verkeer geen hoofdverbinding tussen R4 en E40
Samen met Stad Gent, AWV en alle Drongenaars zoeken we naar een consensus voor alle deelnemers aan het verkeer: voetgangers - fietsers - auto's - lokaal vrachtvervoer - openbaar vervoer
Centraal in een oplossing staat de leefbaarheid voor de Drongense bevolking
Om dit te bekomen is een downgrade van de N466 noodzakelijk met volgende aandachtspunten:
-
van 2 x 2 naar 2 x 1
-
meer en veiligere oversteekplaatsen
-
snelheidsregime: 50 – 70 km/u
-
veilige aansluiting R4
-
veilig ontsluiten van de Bostoensite
-
gescheiden fietspaden die het verkeer zo weinig mogelijk kruisen
-
voetpaden
-
veilige lichtenregeling voor zwakke weggebruikers
-
sluipverkeer aanpakken en vermijden
